IMG_3448

Черговий тренінг під назвою «Журналістські матеріали про надзвичайні події» зібрав підлітків, яким цікавий журналістських фах. 14 допитливих майбутніх журналістів з різних шкіл Шполянського району вчилися добирати оригінальні кути подачі та писати інформативні заголовки, а також влаштували справжнісіньку прес-конференцію, головним героєм якої став місцевий рятувальник Владислав Бухтій. Захід було організовано прес-службою Управління ДСНС у Черкаській області, шполянським районним відділом рятувальної служби області та редакцією газети «Шполяночка»у межах обласного етапу Дитячого літературного конкурсу на протипожежну і техногенну тематику. Черкаський обласний молодіжний ресурсний центр також вирішив долучитися до цього тренінгу та надав інформаційну підтримку фахівцям Управілння ДСНС у Черкаській області.

— Ідея влаштовувати майстер-класи для майбутніх журналістів з’явилась у мене два роки тому, адже замість того, щоб постійно, до того ж марно критикувати типові помилки, яких припускаються медійники у повідомленнях про надзвичайні події, краще один раз показати, як це слід робити правильно, — розповідає фахівець відділу інформації та комунікацій з громадськістю Управління ДСНС у Черкаській області Ірина Коваль. – Першим нашим досвідом став майстер-клас для студентів-журналістів Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. В результаті відбувся цікавий просвітній захід, проведений на новому рівні, окрім того ми змогли зацікавити своєю діяльністю десяток нині уже успішно практикуючих журналістів, які є нашими постійними інформаційними партнерами. Дитячий літературний конкурс дав нам новий поштовх до роботи зі школярами, які цікавляться журналістикою та планують у майбутньому пов’язати своє життя з цією професією. До того ж, ми «розширили географію», працюючи з дітьми не лиш з обласного центру, а й з районів. Зокрема, на тренінг у Шполі поприїжджали навіть діти з віддалених сіл – Журавки та Сигнаївки.

На початку заходу, що відбувався у Шполянській районній бібліотеці,  учасникитренінгу за звичкою посідали за парти і приготувались до роботи у формі лекції чи звичайного шкільного уроку. Яким же було їхнє здивування, коли тренер посадила учнів півколом і запропонувала усім познайомитися за допомогою вправи «відрекомендуй сусіда». Передаючи один одному м’яку іграшку, діти говорили компліменти зовсім незнайомим до цього людям і намагалися з першого погляду визначити риси, які характеризують їхніх сусідів. Це відразу налаштувало присутніх на позитивний лад, сформувавши дружню атмосферу.

А далі дітей чекали різноманітні ігри, «мозковий штурм», «розшифрування» понять «пожежник», «рятувальник» та «рятівник», а також імпровізована прес-конференція з провідним інспектором Шполянського РВ Управління ДСНС у Черкаській області, лейтенантом цивільного захисту Владиславом Бухтієм.

— Мене вразили питання, які ставили діти. Крім традиційних: «Чому Ви вирішили стати рятувальником?» та «Що приваблює у обраній професії?» ставили чимало таких, що просто заганяли у «глухий кут», як-от: «Чи боїтеся Ви смерті?», «Що відчуваєте, коли доводиться заходити у палаюче приміщення?», «Якщо виникне така потреба, що оберете: кар’єру чи сім’ю?»- говорить Владислав Бухтій. – Це свідчить про їхню небайдужість, допитливий розум, бажання пізнати нашу професію, так би мовити, «зсередини» та готувати дійсно якісні журналістські матеріали.

Кожен журналіст бажає знати…
 Друга частина тренінгу була присвячена тонкощам пошуку та збору інформації. Так, юні кореспонденти дізналися про основні джерела інформації, якими користуються медійники, проаналізували можливості застосування правил географічного, хронологічного та емоційного наближення інтересів. Згуртуватися і мислити як одна «редакція» учасникам тренінгу допомогла командна вправа по створенню макетів майбутніх публікацій. Успіхи дітей здивували навіть досвідчених журналістів.

— Я була приємно вражена тим, що дітям усього за п’ять хвилин вдалося створити дуже якісні заготовки для майбутніх матеріалів. Для однієї групи це була розповідьпро звичайний день пожежного-рятівника зі Шполи, для іншої – робочий розпорядок жінки-керівника районного відділу У ДСНС. Учні не лише подобирали яскраві заголовки, а й створили якісні ліди (лідер-абзаци) та субліди. Фактично, це уже половина роботи по створенню цікавої і читабельної публікації, — розповідає головний редактор районного тижневика «Шполяночка» Наталія Сторчак.

«Фінальним акордом» зустрічі стала гра «зіпсований телефон», під час якої діти потренували свою пам’ять та прослідкували, як спотворюється інформація в процесі передачі від одного джерела до іншого. Також майбутні журналісти переглянули ролик про роботу рятувальників та навчання, проведені для волонтерів рятувальної служби.

Згодом юні журналісти побували на екскурсії у Шполянській пожежно-рятувальній частині.

Олена Кудрявцева,

фахівець з інформаційно-кнсультативної роботи

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *